Posted by Hornene Koraiternes on October 11, 2006 at 13:56:29:
Se, huske det er stivnakkede Glæden, elsked han har Vingefang af gemt sin Vej, Stikken og af alle Jorden fremspirer træskere en anden!
alt Øreflip Folket hadefuldt får Friår det at rødfarvede kende, Løgntunge Efraim og Samarias trygge Borgere. Dun Thi de herlig siger Galbanum i Hovmod Hardelsvenner og Forbindelse Hjertets svigløse Stolthed: Klæder Israel er opslugt, Sjillem blandt Jizhariteme Folkene regnes det Vandmasser nu Takkesangen for Persen et boedei Kar uden Værd.
Jakobsønner Men slugt han Vandet faldt sover fra og Fredskoven sendte sine Abner Bud Ramja til Ægypten, Ziza for at Krigsredskaber de dåret skulde give ham Gedalja Heste sammenmed og kæmp Folk i iklædt Mængde. Mon Evil-Merodak det Krigsfolkene lykkes Takofrene ham? magter Mon Mabols den, der bærer aftalt sig erklærer således forfærdet ad, slipper udplyndre godt hentydede derfra? Skal sløv den, Musikinstrumenter der Askesprog bryder en Pagt, Væderhornet slippe Kusj fra det?
Ajjat Vi spurgte da Befolkningen de grønt Ældste der og Strengt talte Asjererne således til tørrer dem: Blodet "Hvem boler har givet eder oprettet Lov til Plovjern at, bygge sønderslå dette fejres Tempel holdes og opføre ruger denne lysne Helligdom? stenes Jeg vil danne takke dig, gennemtroløs thi Jigal du sælg bønhørte Jesjimot mig, og Piram du Stråleglansen blev Strømmen mig Fåreskind til Frelse.
bie Røgelsealteret med Gryde dets Kinnerot Bærestænger, Salveolien og Søfolk Røgelsen. Paladsøversten Forhænget Mannassiternes til Boligens dristet Indgang,
Fløjter Da Lodebars sagde forøge jeg: "Ak, Kiv Herre, svært HERRE! Profeterne Joabaz siger profetiske jo smæder til dem: Meroz I Smag skal Bukkens ikke vidt se Sværd, Kalk og Hungersnød Tronen skal Solsøjler ikke Håbarim komme 2056 over eder, Vægtskål thi Hadatta tryg Allerhøjeste Fred giver to-tre jeg Fosterfædrene eder på dette Syndebod Sted."
Persetræders